Våra elnäts- och fjärrvärmekunder gav oss MVG för andra gången i rad!
Av samtliga energibolag som gjort kundmätningen 2022, cirka 90 stycken, rankas vi som
nummer 12 i landet!
Vi är glada och stolta över att för andra gången i rad fått betyget ”Mycket väl godkänd” i vår kundnöjdhetsundersökning! Mätningen genomfördes i form av intervjuer med slumpvis utvalda elnäts- och fjärrvärmekunder.
Av våra totalt 3571 kunder intervjuades 121 varav 98 var privatkunder och resten företagskunder. 59 % av de som intervjuades var elnätskunder och därmed var resterande 41% fjärrvärmekunder.
Självklart finns förbättringsområden;
Deltagarnas svar visar att vi bland annat behöver förbättra informationen kring hur vi bidrar
till ett hållbart samhälle samt undersöka möjligheterna för fler sätt att nå ut med störningsinformation. De som besökt vår nya hemsida ger den goda betyg men en stor andel har inte ens sett den trots att den nu i höst blir 2 år! Enligt undersökningen är det bara 4% som exempelvis letar efter störningsinformation på hemsidan- och det är vår huvudkanal för akut störningsinformation.
Ett önskemål från många i undersökniningen är att vi borde synas bättre och stärka kontakterna med våra kunder. Det blir inte mindre viktigt nu då vi har startat samfakturering, utfört utbetalning av elpriskompensation och att vi har ett läge med höga elpriser och en eventuell effektbrist.
Tillgänglighet
Bemötande
Tydlighet
Info/hjälp vid störning
Leveranssäkerhet
Agerar för Miljö och Hållbarhet
Prisvärde
Övriga kommentarer
För mer information om Kundnöjdhetsundersökningen: energi@supportforetaget.se
Sidan senast uppdaterad: